Gyakran Ismételt Kérdések

A populacio.hu válaszadói panelével kapcsolatban felmerülő kérdései esetén, kérjük, olvassa el az alábbi gyakran ismételt kérdések gyűjteményét, hogy gyors megoldást találjon. Amennyiben itt nem találta meg a kérdésére vonatkozó választ, az info@populacio.hu címre írt levelében kérhet segítséget.

Mindenképpen szükséges megadnom a bankszámlaszámom? Postai úton történő kifizetésre van lehetőség?

A kérdőívkitöltésekért járó díjakat kizárólag banki átutalással tudjuk teljesíteni, ezért van szükségünk az Ön bankszámlaszámára. Amennyiben nem kívánja megadni a bankszámlaszámát, felajánlhatja a megszerzett díjait adományként egy, az Ön által választott hazai non-profit szervezet számára.

Mikor kapom meg a kérdőívkitöltésért járó honoráriumot?

A honoráriumok kifizetése a kitöltést követő új negyedév első hónapjának (január, április, július, október) 10. napjáig automatikusan megtörténik.

Szükséges a kérdőív kitöltésekért járó díjak kifizetését kérvényeznem, hogy megkapjam azokat?

Nem szükséges a kifizetéseket kérvényezni. A kérdőívkitöltésekkel megszerzett díjak automatikusan utalásra kerülnek a kitöltést követő negyedév 10. napjáig. Az utalás arra a bankszámlaszámra vagy annak az alapítványnak történik, amit Ön a „Személyes adatok“ menüpontban megadott.

Miért kaptam meghívást ingyenes kutatásokra is? Mi történik, ha nem veszek részt ezekben?

Abban az esetben hívjuk meg ingyenes felmérésekre, amennyiben azok alapozó vagy kiegészítő jellegűek. Ilyenkor csak néhány további információra van szükségünk, amelyeket még nem kérdeztünk meg a regisztrációkor kitöltött személyes kérdőívében. Ezek a kérdések arra szolgálnak, hogy újabb felmérésekre hívhassuk meg. Amennyiben nem válaszolja meg ezeket, elmulasztja annak a lehetőségét, hogy a kapcsolódó újabb kutatásokba is bekerülhessen. Fontos, hogy a kiegészítő, ingyenes kutatásokban való részvételért ugyan közvetlen díjazás nem jár, de a kitöltői a további kutatásokba való bekerülés lehetősége mellett a soron következő negyedéves nyereményjátékunknban is részt vesznek.

Szükséges a kérdőív kitöltésekért járó díjak után adóznom?

Amennyiben a díjakat nem valamelyik alapítványnak ajánlja fel, a 2003. évi XCII. törvény az adózás rendjéről alapján a populacio.hu oldal felhasználásából származó bevétel önálló tevékenységből származó jövedelemnek minősül, melynek adóvonzatairól Önnek szükséges gondoskodni. Ennek menetéről itt olvashat bővebb tájékoztatást: Adózás menete a populacio.hu felhasználásából keletkezett jövedelem után - 2023.

Miért nem egyezik meg a bankszámlámra átutalt díjak összege azzal, ami a populacio.hu fiókomban szerepel?

A populacio.hu oldalra bejelentkezve a „Kutatások“ menüpontban minden egyes kutatás státusza az aktuális állapotot mutatja. Amelyik kutatásnál a „kitöltött“ státusz jelenik meg, még nem került kifizetésre. Ezek a kutatások a következő havi kifizetési időszakban kerülnek kifizetésre.

A populacio.hu oldalon nem jelent meg a kitöltésért járó díj, pedig már kitöltöttem a kérdőívet.

Bizonyos esetekben előfordulhat, hogy a kitöltésért járó díj csak később jelenik meg a „Kutatások“ menüpontban. Ez általában csak percek kérdése. A partner cégek kutatásai esetében azonban előfordulhat, hogy az értük járó díj csak a kutatás teljes lezárását -ami több napig is eltarthat- követően jelenik meg, ezekben az esetekben a türelmét kérjük. Arról, hogy egy kutatás valamely partner cég számára készül, a kutatás meghívójában találhat tájékoztatást.

Miért nem érkezett meg a bankszámlámra az utalás?

Először, kérjük, ellenőrizze, hogy helyesen adta-e meg a bankszámlaszámát a populacio.hu oldalra bejelentkezve a „Személyes adatok“ menüpontban. A „Fiók tulajdonos neve“ mezőben is ellenőrizze, hogy a számla tényleges tulajdonosának a személyneve szerepel-e, úgy ahogy az a bankszámlakivonaton is szerepel. Hogyha javítania kellett a banki adatait, kérjük várjon a következő kifizetési időszakig. Amennyiben minden banki adata helyesen szerepelt az oldalon, kérjük, tételesen nézze át a bank által megküldött számlakivonatot, mert egyes bankoknál előfordulhat, hogy nem küldenek értesítést / sms-t az 1000Ft illetve 2000Ft alatti tételek átutalásáról. Ha még mindig nem talált megoldást a problémára, kérjük, írjon ügyfélszolgálatunknak az info@populacio.hu címre, a regisztrált email címe és a válaszadói azonosítója feltüntetésével.

Regisztráltam, de még nem kaptam meghívást kérdőívkitöltésre. Mikor kapok?

Néhány nap, vagy akár több hét is eltelhet, mire az első meghívást megkapja. Attól függ, hogy éppen mennyi futó kutatáshoz keresünk válaszadókat, és hogy milyen teljességgel töltötte ki a profil kérdőíveket. Növelheti a meghívások esélyeit azzal, ha a populacio.hu oldalra bejelentkezve, a „Profil“ menüpont alatt található összes kérdőívet megválaszolja és azokat rendszeresen frissíti.

Mitől függ, hogy mennyi kutatásban való részvételre kapok felkérést?

A „Profil“ menüpontban szereplő kérdőívekben megadott információk alapján kerülhet be egy kutatás meghívottainak körébe. Amennyiben a „Kötelező“ kérdőíven túl, minél több kiegészítő információt tartalmazó kérdőívet tölt itt ki, és azokat rendszeresen frissíti, nagyobb eséllyel kerülhet meghívásra az újabb kutatásokba.

Miért nem tudom mobiltelefonról megnyitni a kérdőívet?

Némelyik kérdőívünk nem tölthető ki mobiltelefonon, mert olyan elemeket tartalmaz, ami kisebb képernyőn nem jeleníthető meg. Kérjük, próbálja ezeket a kérdőíveket bármilyen számítógépről megnyitni.

Ha valamilyen probléma történt a kérdőív kitöltése közben és az bezáródott, miért nem lehet azt újra megnyitni?

Amennyiben valamilyen váratlan hiba folytán a kérdőív nem rendeltetésszerűen záródott be, azt sajnos nem lehet újra megnyitni. Az ilyen hibák lehetnek például a hálózati kapcsolat megszakadása, vagy a kitöltésre használt eszköz meghibásodása vagy más hasonló váratlan problémák.

Problémám adódott a kérdőív kitöltéssel, elakadt, semmit sem enged kiválasztani, vagy beírni. Ilyenkor mi a teendő?

Ilyen esetben valószínűleg nem a teljes oldal jelenik meg a képernyőjén. Próbálja meg a képernyőfelbontást átállítani, vagy egyszerűen csak állítsa a böngészőjét teljes képernyős megjelenítési módra. Egyúttal javasoljuk a kitöltésekhez a Google Chrome legfrissebb verziójának használatát.

A meghívó e-mail-ben szereplő hivatkozásra kattintás után rögtön egy olyan üzenet jelenik meg, miszerint nem felelek meg a célcsoportnak vagy a kutatás már befejeződött. Miért fordul ez elő?

Ez sajnos több okból is előfordulhat: A kutatások végéhez közeledve már csak a paneltagok egy kisebb csoportja felel meg a feltételeknek. Mivel több lehetséges válaszadó kerül meghívásra már csak az fogja tudni kitölteni az adott kérdőívet, aki hamarabb megkezdi a válaszadást. Előfordulhat, hogy a postafiókja csak némi késlekedéssel tölti le a meghívást tartalmazó levelet. Ezekben az esetekben lehet, hogy túl későn tudja csak megnyitni a kérdőívre mutató hivatkozást. Ezért elnézését kérjük, de sajnos nem tudunk segíteni ilyen helyzetben. Amint elegendő válaszadó töltötte ki a kérdőívet, a kutatás lezárásra kerül. Ezután már további kitöltés nem lehetséges. Hogy ezt elkerülje, érdemes minél előbb megkezdeni a kérdőívkitöltést.

Elfelejtettem a jelszavam és nem tudok bejelentkezni a populacio.hu oldalra. Ilyenkor mi a teendő?

A legegyszerűbb, ha a populacio.hu kezdőoldalán a „Belépés“ gomb alatt a „Jelszó emlékeztető“ hivatkozásra kattint és a regisztrált e-mail címe megadásával egy ideiglenes jelszót igényel, amit a megadott e-mail címére automatikusan megküldünk Önnek. Vagy írhat egy üzenetet az info@populacio.hu címre, amiben a regisztrált e-mail címe megadásával igényelhet ideiglenes jelszót, amit válaszüzenetben küldünk meg Önnek. Az ideiglenes jelszavát bármikor megváltoztathatja, azzal és a regisztrált email címével a populacio.hu oldalra bejelentkezve, a „Beállítások“ menüpontban.

Hol találom a válaszadói azonosítómat?

A válaszadói azonosítóját a populacio.hu oldalra a regisztrált email címe és jelszava megadásával bejelentkezve a “Személyes adatok” menüpontban találja, a banki adatai alatt. A bejelentkezés után a címsorban a job felső sarokban található kis emberalakon tartva a kurzort is megjelenítésre kerül.

Mi a teendő, ha szabadságra megyek vagy bármilyen más okból egy ideig nem fogok tudni kutatásokban részt venni?

A populacio.hu oldalra bejelentkezve a “Kutatások” menüpontban található a “Szabadság” mező. Itt tudja beállítani azt az időszakot, amikor nem tud részt venni a kutatásainkban. A beállított időszakban meghívásokkal sem fogjuk zavarni.

Mire való a “Kihagyás” gomb a “Kutatások” menüben az adott kutatás sorában?

Amennyiben valamilyen okból nem tud egy új kutatásban résztvenni, amire meghívást kapott, kérjük, a populacio.hu oldalra bejelentkezve, a „Kutatások“ menüpontban az adott kutatás sorában nyomja meg ezt a gombot. Ezzel jelezheti nekünk, hogy nem kíván válaszolni és így lehetőséget ad, hogy meghívjunk más paneltagot a kutatásba.

Mit jelent az “inaktív státusz” és hogyan változtathatom meg?

Az inaktív státusz azt jelenti, hogy nem kap meghívást a kutatásainkhoz, de a panel tagja marad. Inaktív státuszba kerülhet, ha a populacio.hu oldalra bejelentkezve a “Kutatások” menüpontban az “Együttműködés” mezőben a “Fiók deaktiválása” menüpontra kattint; vagy a kérdőíveket túl gyorsan, figyelmetlenül töltötte ki, vagy többször egymás után elmulasztotta a kérdőívek kitöltését anélkül, hogy a “Kutatások” menüpontban a “Kihagyás” gombra kattintva azt jelezte volna. A státuszát újra aktiválhatja a populacio.hu oldalra bejelentkezve a “Kutatások” menüpontban, az “Együttműködés” mezőben a “Fiók aktiválása” gombra kattintva.

Mit kell tennem, ha nem szeretnék többé meghívásokat kapni a kutatásokba, törölni szeretném a paneltagságomat?

Bármikor megszüntetheti a paneltagságát, ami után újabb meghívásokat már nem fog kapni. A populacio.hu oldalra bejelentkezve a „Kutatások“ menüpontban találja az „Együttműködés“ mezőn belül a „Fiók megszüntetése“ gombot, erre kattintva törölheti a regisztrációját és minden korábban megadott adatát. A fiókja megszüntetését kezdeményezheti e-mail-ben is, az info@populacio.hu e-mail címre küldött üzenetével, melyben kérjük, írja meg, hogy milyen email címmel regisztrált és hogy szeretné, ha törölnénk a regisztrációját.